Az infokom-piac kutató és tanácsadó specialistája
Magyar Infokommunikációs Jelentés 2016

A lakossági internetpiac

Lakossági szegmens – háztartások és egyének · Megjelenés:

Tematika

Háztartási szinten értelmezett internet-penetráció, az ellátottságot befolyásoló tényezők modellezése. Az internettől való távolmaradás okai. Internettel kapcsolatos általános ismeretek, attitűdök. Az internettel nem rendelkező háztartások szegmentációja a belépést gátló tényezők alapján. Az internet otthoni bevezetésének lehetséges motivációi [használati célok, alkalmazások, élethelyzetek, internetezésre alkalmas eszköz egy „kormányzati program” keretében, stb.]. Az internet otthoni terjedésének előrejelzése idősor-elemzési technikákkal és a háztartások beszerzési szándékaira építve [több szkenárióban]. Árrugalmasság-vizsgálat és költségviselő-képesség. „Szociális” internetcsomag vonzereje. Szolgáltatási platformok/technológiák ismertsége és megítélése. „Nagyképernyős” internetezésre alkalmas eszközök [PC, tablet, smart TV, játékkonzol, egyéb eszközök (pl. set-top-box, media center, médiabox, stb.)] elterjedtsége a hazai háztartásokban, azok kapcsolódása a világhálóhoz. Az otthoni hozzáférés technológiája [xDSL, CaNet/HFC, FTTx HSI, MBB, egyéb broadband] és szolgáltatója, az internetezés költségei. Jelenleg használt sávszélesség és azzal való elégedettség, a „névleges” és „tényleges” sávszélesség között érzékelt különbségek, sávszélesség bővítésével szemben megfogalmazott igények, tervek, költségviselési hajlandóság. Szélessávú mobilinternet megoldások ismertsége, megítélése és elterjedtsége. Szolgáltatók pozíciói a „nagyképernyős” mobilinternet szegmensben. A mobilinternet-kártyák használatának céljai, motivációi és a használat körülményei. Mobilinternettel kapcsolatos jövőbeni tervek a lakossági szegmensben. „Helyhez kötött” vs mobilinternet keresztelemzések, a mobilinternet helyettesítő/kiegészítő szerepének részletes vizsgálata. A mobilszolgáltatók „home net” típusú szolgáltatásai iránti igények. Szolgáltató- és előfizetési csomag választás szempontjai. ISP-k több szempontú piaci részesedés-vizsgálata [ügyfélszám, előfizetésszám, bevételek], hozzáférési technológiánként is. Szolgáltatókkal szembeni elvárások és elégedettség. Hűségszerződések, új előfizetési és váltási tervek, árérzékenység vizsgálat. Kábel- és optikai hálózati fejlesztések ismertsége, a ráépülő „szupergyors” vezetékes internet csomagok vonzósága és ármegítélése. „SZIP” projekttel kapcsolatos ismeretek és igények. Az otthoni internetezés céljai és körülményei, hozzáadott értékű szolgáltatások ismertsége, igénybevétele, megítélése. Távmunka, távtanulás. Internet-biztonsággal összefüggő jelenlegi alkalmazások. VoIN megoldások ismertsége és elfogadottsága, az internetes telefonálás jelene és jövője. Az otthoni internet mobilitása és „megoszthatósága” iránti igény, vezetékes [LAN] és WiFi megoldások elterjedtsége, az otthoni internethez kapcsolódó eszközök típusai és száma. Az „okosotthon” koncepció vonzósága, attitűdök, pozitív elemek, az elzárkózás okai. „Okosotthon” megoldások relevanciája, jelenlegi használat és jövőbeni igények.


Rendelje meg az elemzést! Részletes ajánlat, csomagkedvezmények és további információk >>


AJÁNLAT ÉS MEGRENDELÉS
További információk, ajánlat és bemutató prezentácó:

Gál Tamás
vezető tanácsadó
tanulmanyok{*}bellresearch.com
[+36-1] 477 01 00


Hardvereszközök
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
Szoftvereszközök
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
IT-szolgáltatások
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
Informatikai és távközlési magánhálózatok
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
Infrastrukturális és üzleti megoldások
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
IT-beruházások és -költségvetés
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
Internetszolgáltatás
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
Adatátviteli és üzleti kommunikációs szolgáltatások
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
Fix telefónia
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
Mobiltelefónia
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
Telco preferenciák, attitűdök, hajtóerők
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
IT és szórakoztató elektronika a háztartásokban
Lakossági szegmens – háztartások és egyének
A lakossági fixtelefon-piac
Lakossági szegmens – háztartások és egyének
A lakossági internetpiac
Lakossági szegmens – háztartások és egyének
A lakossági mobiltelefónia piaca
Lakossági szegmens – háztartások és egyének
Lakossági TV-multimédia szolgáltatások
Lakossági szegmens – háztartások és egyének
Távközlési bundling
Lakossági szegmens – háztartások és egyének
Infokommunikáció az egyének szintjén
Lakossági szegmens – háztartások és egyének