Az infokom-piac kutató és tanácsadó specialistája
Magyar Infokommunikációs Jelentés 2019

IT infrastruktúra, megoldások, kiadások

Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények · Megjelenés: 2019. december

Tematika

Számítógépet használó gazdasági szervezetek aránya és száma, penetrációs idősor. Számítógép használattól való elzárkózás okai és beszerzési tervek a PC-vel nem rendelkezők körében. Asztali [desktop] és hordozható [laptop/notebook/”hibrid” eszközök] PC-k, táblagépek/tabletek penetrációja, installált bázisa, az állományi adatok változása. Okostelefonok penetrációja, installált bázisa, az eszközök gyártók szerinti összetétele és beszerzési módozatai. Kliensoldali operációs rendszerek a PC-k, táblagépek és okostelefonok esetében. Szerverszámítógépek [penetráció, installált bázis], a szerverüzemeltetés formái [in-house, co-location, szerverhoszting, szerverbérlet]. Hálózati operációs rendszerek penetrációja, szerverfunkciók használata. Irodai alkalmazások penetrációja, illetve installált bázisa gyártó és verzió szerint. Elektronikus levelezés vállalati megoldásai. Internetes böngészők penetrációja. Szoftvereszközök beszerzési forrásai.

Helyi hálózatok [LAN] elterjedtsége, vállalati WiFi hálózatok. Távmunka megoldások. Alközpont penetráció, az alközpont-állomány volumene és annak változása. Telephelyi IP telefonrendszerek elterjedtsége. Professzionális videokonferencia rendszerek, call- és contact center megoldások elterjedtsége.

Okostelefonok vállalati integrációja, BYOD. Hozzáférés vállalati informatikai funkciókhoz, alkalmazásokhoz. Az „okoseszközök” vállalati integrációját támogató informatikai fejlesztések [akár a vállalati rendszer oldalán, akár kliens oldalon]. Az eszközök és felhasználók házon belüli támogatása, adat/információbiztonsággal összefüggő kérdések, „MDM” [Mobile Device Management].

IT-biztonsági és üzletmenet folytonossági megoldások elterjedtségének vizsgálata. Adattárolási gyakorlatok, támogató informatikai megoldások. Üzleti és ügyviteli folyamatok informatikai támogatottságának vizsgálata. Az egyes üzleti / ügyviteli folyamatok támogatására igénybe vett alkalmazások elterjedtsége, felhő alapú és nem felhő alapú alkalmazások / megoldások elkülönítése, üzleti folyamatok támogatására alkalmazott IT rendszerekre fordított kiadások. Vállalatirányítási és / vagy termelésirányítási rendszerek [ERP, MRP], ellátási-lánc menedzsment rendszerek és csatorna-integráció rendszerek [SCM] ill. ügyfélszolgálatot támogató alkalmazás, integrált ügyfélkapcsolati rendszerek [CRM] penetrációja. Vállalati honlap-penetráció és fejlesztési tervek, honlap-fejlesztés és -frissítés, a webhoszting módozatai, honlapokhoz kapcsolódó szolgáltatások. A vállalati honlapok létrehozásának motivátorai, a használatának céljai, a honlappal nem rendelkezők tervei. Integrált vállalati portálok és részterületek megoldásai. Intranet és extranet alkalmazások elterjedtsége, tervek, trendek. Vállalati Facebook és egyéb közösségi oldalak penetrációja, használatuk intenzitása, jövőbeli tervek. Tudásmenedzsment megoldások elterjedtsége. IT stratégiák, IT büdzsétervezés, megtérülés-számítási módszerek az IT fejlesztések esetében. Komplex informatikai projektek fejlesztési prioritásai, IT fejlesztések akadályai és korlátjai. IT-fejlesztések fókuszterületei 2018-ban, illetve a 2019-2020-as terminusban. EU-s pályázati pénzekből megvalósult beruházások.

A 2018-as vs. 2019-es IT büdzsé volumene, a változások mögöttes okai. Az informatikai költségvetés struktúrája: HW [személyi számítógépek, szerverszámítógépek, perifériák, hálózati eszközök, adathordozók, alközpontok, okoseszközök, stb.], SW [asztali és hálózati operációs rendszerek, irodai szoftverek, adatbázis-kezelő szoftverek, hálózat- és rendszerfelügyelet menedzsment alkalmazások, üzleti, ügyviteli folyamatokat támogató rendszerek, stb.], IT szolgáltatások [outsourcing, tanácsadás, rendszer-, illetve hálózatintegráció, supporting, IT-oktatás, stb.]. Az informatikai költségvetés belső struktúrájának jövőbeni változása. Hardver- és szoftvereszközök beszerzési forrásai.




Részletes tartalom, ajánlat, csomagkedvezmények és további információk >>


AJÁNLAT ÉS MEGRENDELÉS
További információk, ajánlat és bemutató prezentácó:

Jakab Áron
partnerkapcsolati igazgató
tanulmanyok{*}bellresearch.com
[+36-1] 477 01 00


Helyhez kötött távközlési szolgáltatások
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
Mobiltávközlési szolgáltatások
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
Távközlési bundling, konvergencia, hajtóerõk
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
IT infrastruktúra, megoldások, kiadások
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
IT-szolgáltatások
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
Digitális transzformáció
Üzleti szegmens – vállalatok és intézmények
Infokommunikáció a háztartások szintjén
Lakossági szegmens – háztartások és egyének
Infokommunikáció az egyének szintjén
Lakossági szegmens – háztartások és egyének